Очно-дистанційні курси інформатиків

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.



Узгодження програми

Сообщений 1 страница 30 из 94

1

Прошу тут висловлюватися щодо програми факультативного курсу.
Відповідальними є Габельчук Ю.П. та Сіренький І.О.

Отредактировано Rebryna V (2007-05-05 18:10:19)

0

2

Перш ніж затверджувати програму курсу, пропоную обговорити загальну послідовність вивчення ООП (а отже й C#, оскільки ця мова не надає можливості програмувати по іншому).

Є два варіанти:

- історичний. Спочатку консольні програми, потім - візуальні (як в історії програмування). Аргумент за: "Ми так вчилися і не розуміємо, що можна по іншому". Дійсно, ми саме так вчилися: Бейсік - Паскаль - Делфі...

- діалектичний. Класик (відгадайте хто? :) ) сказав: "Від живого споглядання - до абстрактного мислення,  а від нього - до практики". Тобто, спочатку візуальне програмування, а вже потім консоль. Спочатку побачити, що об'єкти, зокрема й "невидимі", існують (споглядання); потім зрозуміти, що вони мають властивості, методи, що з ними відбуваються події і що все це якось програмується (мислення); і, нарешті, створення власних об'єктів (практика), зокрема й в консольному режимі при написанні програми "з нуля".

Середовища без візуального конструктора самі підштовхують до історичного шляху. Але ми взяли (?) за основу MS VC# EE, яке дозволяє реалізувати обидва варіанти.

Прошу оперативно і аргументовано висловитися з цього приводу, щоб врахувати результат у програмі. Хоча, звичайно, кінцевий варіант програми з'явиться десь у грудні :)

0

3

Пилипчук О.П. написал(а):

Є два варіанти:
- історичний. Спочатку консольні програми, потім - візуальні (як в історії програмування). Аргумент за: "Ми так вчилися і не розуміємо, що можна по іншому". Дійсно, ми саме так вчилися: Бейсік - Паскаль - Делфі...
- діалектичний. Класик (відгадайте хто?  ) сказав: "Від живого споглядання - до абстрактного мислення,  а від нього - до практики". Тобто, спочатку візуальне програмування, а вже потім консоль. Спочатку побачити, що об'єкти, зокрема й "невидимі", існують (споглядання); потім зрозуміти, що вони мають властивості, методи, що з ними відбуваються події і що все це якось програмується (мислення); і, нарешті, створення власних об'єктів (практика), зокрема й в консольному режимі при написанні програми "з нуля".

Дуже привабливо виглядає другий варіант. Пропоную всім учасникам проекту замислитись над цим. Адже синій екран турбо паскаля вже давно відштовхує учнів. Мотивувати важко. Цей крок може бути перспективним з моєї точки зору.
Куратор

0

4

Я схильний до того, щоб якомога швидше переходити від консолі до використання графічних елементів. Тобто можна почати з консолі на рівні "Hello World!" та a+b, але не заглиблюватися. Все ж в консольній програмі менше речей, що потребують пояснення з самого початку. Так буде менше стартове навантаження. Але на консолі не зупинятися надовго, а швидко перейти до графічних компонентів. Можна використовувати як Windows.Forms та System.Drawing, так  і можливо власноруч розроблені ігрові та візуалізаційні модулі.

0

5

А куди поділась програма курсу, яку запропонував Вапнічний. Це було щось по чому можна було б орієнтуватись і що можна було б обговорювати та редагувати?

0

6

Vilen написал(а):

А куди поділась програма курсу, яку запропонував Вапнічний. Це було щось по чому можна було б орієнтуватись і що можна було б обговорювати та редагувати?

Програму висилали на електронні скриньки. Якщо тут її треба, то виставити може кожен. Прошу.

0

7

Rebryna V написал(а):

Програму висилали на електронні скриньки.

Sorry. Глюкнув.  :)

0

8

Для більш швидкого формування програми прошу тих, хто керує її розробкою, спробувати зробити орієнтовний розподіл ПО УРОКАХ. Є 35 годин - напишіть, хоча б по одному реченню (теми уроків, всього, якщо не помиляюсь, 35). Тоді можна буде легше зорієнтуватись, що взагалі можна вкласти у такий курс.

0

9

За програму відповідають Габельчук Юрій та Сіренький Ігор.
Крім того ще є науковий керівник і куратор.
Щось відповідальних зовсім не чути. Вже пора.

0

10

Запрошую до роботи над програмою відповідальних за програму Юрія та Ігоря. Давайте вже Ваші секрети.

0

11

Кухар Андрій написал(а):

Я схильний до того, щоб якомога швидше переходити від консолі до використання графічних елементів. Тобто можна почати з консолі на рівні "Hello World!" та a+b, але не заглиблюватися. Все ж в консольній програмі менше речей, що потребують пояснення з самого початку. Так буде менше стартове навантаження. Але на консолі не зупинятися надовго, а швидко перейти до графічних компонентів. Можна використовувати як Windows.Forms та System.Drawing, так  і можливо власноруч розроблені ігрові та візуалізаційні модулі.

Якщо ми хочемо розробити програму, яка б використовувалась на олімпіадах, то "швидше переходити від консолі до використання графічних елементів" не дасть навиків по розв'язанню багатьох задач, в яких необхідно розвивати логіку мислення, побудови самих алгоритмів і т. д. Не забувайте, що кількість годин обмежена і бажано щоб дітей ми навчали на заняттях, а не після.

0

12

Цинчик Тетяна написал(а):

Якщо ми хочемо розробити програму, яка б використовувалась на олімпіадах,

Не хочемо. Ми хочемо зробити базовий факультативний курс, після якого можна обрати для продовження або курс прикладного програмування, або олімпіадного.

0

13

Пилипчук О.П. написал(а):

діалектичний. Класик (відгадайте хто?  ) сказав: "Від живого споглядання - до абстрактного мислення,  а від нього - до практики". Тобто, спочатку візуальне програмування, а вже потім консоль. Спочатку побачити, що об'єкти, зокрема й "невидимі", існують (споглядання); потім зрозуміти, що вони мають властивості, методи, що з ними відбуваються події і що все це якось програмується (мислення); і, нарешті, створення власних об'єктів (практика), зокрема й в консольному режимі при написанні програми "з нуля".

Мне нравится этот вариант. Осталось малость, написать учебник для учеников (и, конечно, методичку для учителей), в котором доступно, "с чувством, с толком, с расстановкой" будет это все объясняться, то есть доступно и просто...

0

14

Ответственные за программу, где ваше веское слово по поводу программы?

0

15

В програмі було запропоновано

5. Оператор розгалуження. (2 год. Теоретичне та практичне заняття.)
   5.1. Оператор розгалуження.
   5.2. Оператори порівняння.
  5.3. Бульові вирази.
   5.4. Бульовий тип даних.
  5.5. Оператори ! (не), && (та), || (або)
  5.6. Розгляд прикладів програм.
  5.7. Створення власної програми.
6. Оператор повторення. (2 год. Теоретичне та практичне заняття.)

Якщо це учні 8-9 класу, які вивчають першу в своєму житті мову програмування, то чи зможуть вони засвоїти оператор розгалуження і оператор повторення за 4 години? Факультатив повинні відвідувати не менше 15 учнів, але обдарованих може бути 1-2, решта учні,яким бажано гарно роз'яснити, показати як все сказане вчителем практично застосувати, а потім дати можливість і самим попробувати.

0

16

Цинчик Тетяна написал(а):

Якщо це учні 8-9 класу, які вивчають першу в своєму житті мову програмування, то чи зможуть вони засвоїти оператор розгалуження і оператор повторення за 4 години?

Так, можливо це надмірне навантаження. Є два шляхи, або збільшити кількість годин, або зменшити кількість матеріалу.

Оскільки програма дуже обмежена часом (всього 35 год на рік), пропоную зменшити кількість матеріалу до мінімуму. Першого року викладати лише найпростіші речі в дуже обмеженому об'ємі. У випадку оператора розгалуження викинути бульові вирази (пункти 5.3 - 5.5). Залишиться:

5. Оператор розгалуження. (2 год. Теоретичне та практичне заняття.)
   5.1. Оператор розгалуження.
   5.2. Оператори порівняння.
  5.3. Розгляд прикладів програм.
  5.4. Створення власної програми.

Таким чином першого року вивчити всі теми, але тільки самі основи. А наступного року знову вивчати ті ж самі теми, але більш поглиблено. Я схильний до такої ітеративної методики. Мені здається, що це сприятиме засвоєнню матеріалу.

Хто не зрозумів за 2 години, має шанс зрозуміти під час вивчення наступних тем, оскільки там оператор розгалуження зустрічається. А також шанс зрозуміти наступного року, під час поглибленого вивчення цієї теми.

В результаті програма з основ програмування розтягується на два роки, на дві ітерації. Мені здається ми не ще визначилися, для якого саме класу цей факультатив. Для того, щоб олімпіади не бігли поперед шкільної програми, першу ітерацію мабуть слід починати в 7-му класі. Таким чином основи програмування будуть вивчені за 7-8 клас, але вже після 7-го класу учні будуть володіти всіми основними темами, хоч і на досить примітивному рівні.

0

17

І ще мені здається важливим, щоб 35 год було розподілено, як одна година на тиждень, кожен тиждень (а не спарені по дві через тиждень). Таким чином тема буде вивчатися на двох заняттях, рознесених у часі, що вже є повторенням і сприятиме кращому засвоєнню матеріалу.

0

18

Гаянэ написал(а):

Ответственные за программу, где ваше веское слово по поводу программы?

Для того, щоб робити висновки, потрібно послухати всіх. Вже є два проекти з програмами (загляньте в електронку). В чому завдання відповідальних? Щоб на кінець дня 15.05.2007 була програма, яку вже не переробляли (мало в це віриться, що не буде перероблятись). Для того і форум, щоб поспілкуватись :)

0

19

Два часа мало. За все годы своего преподавания мне ни разу не удалось объяснить ветвление и циклы за 4 часа. Дети не поймут самой сути понятия. Поэтому вся дальнейшая работа ставится под сомнение. Разве мы не можем увеличить количество часов? Я согласна с Андреем в том, что темы следует повторять на следующий год с углублением, но даже для первого ознакомления два часа мало.

0

20

Кухар Андрій написал(а):

І ще мені здається важливим, щоб 35 год було розподілено, як одна година на тиждень, кожен тиждень (а не спарені по дві через тиждень).

Це, взагалі-то не впливає на розподіл матеріалу і вирішуватиметься в кожній школі по своєму, але...

Ще хочу уточнити щодо назви курсу. Існує ще така річ, як "курси за вибором". І кажуть, що такі курси можуть мати досить довільну тривалість. Наприклад, 10 годин, 15 годин, 35 годин і т.п. при цьому учень протягом року проходить ПОСЛІДОВНО декілька різних курсів. Тоді можлива ситуація, що протягом першого семестру вивчається наш початковий курс (35 годин), а у другому семестрі - більш глибокий (наприклад прикладний), або фігурне катання.

Може варто позиціонувати наш курс, як "курс за вибором"? Чи назва "факультатив" не забороняє використання цього матеріалу для курсів за вибором?

0

21

Привіт усім! З наступаючим святом Перемоги!
Час був до 15 травня з програмою, але нас підганяють, то хочу запропонувати наступний

проект програми.
Відразу хочу сказати, що важко щось пропонувати, коли ще сам не розібрався добре в

якомусь питанні.
Хочу нагадати що це проект і що це має бути програма, а не поурочне планування

поки що.
Так що в якому порядку викладати теми - це на розсуд учителя, та й власне по скільки

годин відводити на тему - також на його розсуд. Через те послідовність тем в моєму

проекті взято із книги "Полный справочник по C#" Герберта Шілдта (крупного спеціаліста в

області мов C, C++, Java, C#, магістра по обчислювальній техніці університету шт.

Іллінойс), яку я почав був рік назад читати і опрацьовувати. Через те щось нове

придумувати і міняти не хочеться (мені і так подобається). Хто захоче може послідовність

змінити, щось, можливо, додати, щось забрати. І всіх прошу включитись до обговорення і

пропозицій, щодо майбутньої програми (поки що до її змісту). Бо я ще не великий дока в

цьому питанні. Мене наприклад цікавлять думки всіх вас, зокрема думка наукового

керівника, чи немає в моєму проекті чогось лишнього (мається на увазі для школярів), чи

може я чогось суттєвого не включив в програму (зокрема мене цікавить, як на думку

керівника, чи потрібно в розділ І включити главу про індексатори і властивості,

інтерфейси, структури, перечислення, в частину ІІ - пункти про багатопоточне

програмування, роботу з колекціями, в частину ІІІ - створення компонентів, синтаксичний

аналіз методом рекурсивного спуску? Можливо не потрібні пункти про перезавантаження

операторів, наслідування, делегати і події, обробку помилок? Можливо, не врахував якихось

бібліотек і т.ін.?) Прошу всіх небайдужих відгукнутись і внести свої пропозиції, в першу

чергу наукового керівника - п.Кухара!

Проект програми
1.Вступ

Частина І. Мова C#
2. Огляд елементів мови
ООП
Інкапсуляція, Поліморфізм, Наслідування
Використання Visual Studio
Ключові слова, ідентифікатори
Перші прості програми
Обробка синтаксичних помилок
3. Типи даних, літерали і змінні
    Цілочисельні
Для чисел з плаваючою крапкою
decimal
Символи (char)
Bool
Літерали
Перетворення і приведення типів
4. Оператори
Арифметичні
Відношення
Логічні
Присвоювання
Оператор ? (тернарний)
Пріоритет операторів
5. Інструкції керування
If
Switch
For
While
Do-While
Foreach
    Goto
6. Введення в класи, об’єкти і методи
Введення
Створення об’єктів
Методи
Конструктори, деструктори
7. Масиви і рядки
Масиви
Багатомірні масиви
Рвані масиви
Використання властивості Length
Цикл Foreach
Рядки
8. Детальніше про методи і класи
Керування доступом до членів класу
Передача об’єктів методам
Використання ref- ,out-параметрів
Повернення методами об'єктів
Перезавантаження методів
Метод Main()
Рекурсія
9. Перезавантаження операторів
10. Наслідування
11. Використання засобів введення-виведення
Організація введення-виведення
Класи потоків, Клас Stream
Консольне введення-виведення
Файлове введення-виведення
12. Делегати і події
13. Простори імен
14. Обробка помилок

Частина ІІ. Бібліотека C#
15. Простір імен System
Члени простору імен System
Клас Math
Структури типів значень
Клас Array
Клас Object
16. Рядки і форматування
Рядки в C#
Клас String
Форматування
17. Мережеві можливості і використання Internet

Частина ІІІ. Використання мови C#
18. Створення Windows-додатків
Два способи створення Windows-додатків
Windows-форми, клас Form

Отредактировано Габельчук (2007-05-08 17:20:50)

0

22

Привіт усім учасникам проекту C#. Я вже виклав на форумі свій проект програми, але тепер хочу поділитись думкою з вами усіма. Мабуть, доречніше написання програми було б попросити нашого наукового керівника п.Кухара, тому що написати програму, піонерам у освоєні нової мови важко - щось не врахуєш, щось лишнє туди запишеш. Якби ласка нашого наукового керівника написати програму, то ми відразу підключилися б до наступних кроків нашого спільного проекту. Що ви на це скажете?

0

23

Стукалова И.В. написал(а):

Два часа мало. За все годы своего преподавания мне ни разу не удалось объяснить ветвление и циклы за 4 часа. Дети не поймут самой сути понятия.

Полностью согласна с Ириной. Лично я придерживаюсь мнения (как Ленин) - "лучше меньше, да лучше". Просто можно половину курса выучить за первый год, а вторую половину - за второй год обучения. У нас мало таких учеников, которым нужен только толчок, а остальное они сделают сами. Увы, им надо разжевать и в рот положить, и нет гарантии, что они все проглотнут...

0

24

В проектах програм не указываются часы, отведенные на изучение той или иной темы, хотя бы ориентировочно. Авторы проектов програм, добавьте, плиз, часы.

0

25

Габельчук написал(а):

Привіт усім учасникам проекту C#. Я вже виклав на форумі свій проект програми, але тепер хочу поділитись думкою з вами усіма. Мабуть, доречніше написання програми було б попросити нашого наукового керівника п.Кухара, тому що написати програму, піонерам у освоєні нової мови важко - щось не врахуєш, щось лишнє туди запишеш. Якби ласка нашого наукового керівника написати програму, то ми відразу підключилися б до наступних кроків нашого спільного проекту. Що ви на це скажете?

Абсолютно згоден. Ми можемо вміру творчо переписати зміст розумної книжки

0

26

Габельчук написал(а):

Якби ласка нашого наукового керівника написати програму

Цілком погоджуюсь з такою думкою. Тільки не написати, а хоча б дописати до тих 12 годин, що вже знаходяться в електронній пошті. На моє враження початківця С-#ця, цей фрагмент варіанту програми є найбільш приємним. Хоча деякі моменти вже хочеться скорегувати (з точки зору методики) -а як же інакше! Sorry, Андрій.

Igor Sirenky написал(а):

Щоб на кінець дня 15.05.2007 була програма, яку вже не переробляли (мало в це віриться, що не буде перероблятись).

Програма, яку ми отримаємо (як хочеться!) 15 травня, в будь якому випадку буде тільки проектом програми і планом наших подальших дій. І кінцевий її варіант буде відрізнятись, як мені здається, "очень и очень" від початкового. І це добре!

0

27

Габельчук написал(а):

чи немає в моєму проекті чогось лишнього...
чи потрібно в розділ І включити главу про індексатори і властивості, інтерфейси, структури, перечислення, в частину ІІ - пункти про багатопоточне програмування, роботу з колекціями, в частину ІІІ - створення компонентів, синтаксичний аналіз методом рекурсивного спуску? Можливо не потрібні пункти про перезавантаження операторів, наслідування, делегати і події, обробку помилок? Можливо, не врахував якихось бібліотек і т.ін.?)

Стра-а-ашно, аж жуть! Вообще-то, по последним даным нашего форума, програма факультативного курса (курса по выбору) расчитывается уже на 7 КЛАСС. (Начинали, вроде, с 9 или 8 класса). Вообще, ощущение такое, что до окончания проекта мы дойдем и до 5 класса. И это хорошо, чем раньше начинать програмировать- тем лучше. Но стоит ли даже в 7 классе рассказывать про  "синтаксичний аналіз методом рекурсивного спуску" ? Может я чего-то не понимаю? И это можно как-то попроще сказать? Помогите! А то кошмары ночью замучают!

0

28

Мені здається, що проблема в тому, що (щось забагато що :) ) ми не визначились для кого і для чого ми створюємо програму. Пропоную своє бачення (поправте якщо щось не так):
1. пропоную 1-й рік (хочте 7 хочте 8 кл) (70 год. по 35 на семестр). Взяти за основу варіант програми, яку запропонував Кухар. Вона починаэться із слів "1. Як створюються програми ". Подвоїти кількість годин на вивчення базових конструкцій добавити роботу з масивами, рядками, файлами. Є пропозиція, якщо ми плануємо виховувати і олімпійців (а не лише писати програми в сучасному стилі) підняти тему файли і ввести розділ Введення/Виведення даних. Привчати працювати з файлами із самого початку. Завершити курс 7 кл. Невеличкою темою із використанням візуальних компонентів програмування. Як результат ми будемо мати основу для подальшої роботи як з олімпійцями так і з тими кому до душі прикладне програмування. Селекція відбудеться само по собі.
2. 2-й рік (70 год. по 35 на семестр) Основи ООП, класи, конструктори, перезаванятаження візуальні компоненти, створення прикладних програм. А також вектори, списки, стеки, черги. Тобто те що пропонує Вапнічний по ООП скоригувавши розділи програми для усунення дублювання з 1-м роком навчання.
P.S.
На мій погляд принципи "Краще менше та краще" і "Тихіше їдеш дальше будеш" для нас більше підходять ніж "Мы всех учили по немногу, чему нибудь и как нибудь". В 35 год дати те що ми запланували не реально !!!

Отредактировано Vilen (2007-05-08 22:10:02)

0

29

Беспалько А. написал(а):

Хоча деякі моменти вже хочеться скорегувати (з точки зору методики) -а як же інакше! Sorry, Андрій.

Тут 12 вчителів інформатики з досвідом. Я думаю, що програма не може, а повинна бути скорегована з точни зору методики.

Загалом я думав, що учасники проекту спочатку складуть програму, а потім я відредагую технічні питання. Але можна й навпаки, я запропоную програму, а ви потім вже скорегуєте її з точки зору методики. Можна надіятись, що від перестановки множників добуток не зміниться.

0

30

Програму в першому наближенні написати не складно. Але спочатку все ж необхідно визначитися з диспозицією.

Будь який проект є наслідком вимог до результату. Доки ми чітко не визначимося з вимогами, ми будеми й далі висіти в пустоті, не знаючи з якого боку почати.

Я створив декілька опитувань з, як мені здається, принципових питань, з яких, дивлячись на обговорення, немає єдиної думки. Давайте проголосуємо, щоб таким чином прояснити ситуацію, та визначитися, яку саме програму ми маємо написати.

0